יובל שנים, מילים וקולות

רב בקהילה

Jeremy

מה זה אומר להיות רב בקהילה שהוקמה לפני חמישים שנים?

מה זה אומר להיות רב בקהילה שהוקמה שנים רבות לפני שנולדתי?

מה זה אומר להיות רב בקהילה עם היסטוריה, סיפורים ומורשת? 

להיות רב בקהילת מורשת אברהם משמע להיות מוקף בציבור מגוון ומלא תושיה, לפגוש כל הזמן מייסדים ומייסדות, חברים ותיקים וחברים חדשים, כל אחד ואחת ברוכי כשרונות וידע ועם סיפור חיים מרתק. כל אלה מתלכדים לסיפור אחד גדול ורב פנים – סיפורה של קהילה מסורתית הצומחת בירושלים ופועלת מרכז תרבותי יהודי לתושבי האזור. סיפורה של יהדות של קירוב וגישור, לצד מחויבות לתורה כדרך חיים. סיפור של קהילה שהיא בית תפילה והיא בית מדרש, היא מרכז חברתי ומרכז חסד.

סיפור לדוגמא על שאלה שהופנתה אלינו כשנכנסנו אל התפקיד – האם במקרה בו אין בבית הכנסת לויים בשביל ליטול ידיים לכהנים, האם במקרה זה על הבכורים ליטול את ידי הכהנים? בדקנו את המקורות ואכן גילינו כי החיד"א מביא פתרון מעין זה. בהתרגשות סיפרנו לשואל על הגילוי, בתגובה הוא פונה אלינו ושואל, את המקורות אני מכיר, אבל מה דעתכם? ככה זה לשמש בקהילה בה נדרש יותר ממדף על-מנת להחזיק את כל הספרים שחוברו על ידי חבריה.

השנים שחלפו הניחו תשתית איתנה לצמיחה ולהתרחבות. קהילת מורשת אברהם מגיעה אל חגיגות היובל מתוך תנופה. בשנה שחלפה נערכה בקהילה פעילות שוטפת: ערבי עיון, מוזיקה ותוכן לחגי השנה, בתי מדרש פעילים בעברית ובאנגלית, מפגשי סמינר עם מרצים אורחים, סיורים בשכונה ובנוה צדק. כמו כן נתנו מענה מקומי בעקבות המצב: פתחנו את מקלט בית הכנסת, הצענו תכנית חינוכית עשירה לילדי השכונה לאורך כל החורף, סייענו בחלוקת מזון, באיסוף מצרכים, ובהתרמת דם.

כל זה התאפשר בזכות המסירות של צוות הקהילה כולו: מרטין רכזת המשרד, ג'רמי ופיל אחראי התחזוקה ויער מדריכת הילדים שלנו. כל זה התאפשר בזכות המסירות והמעורבות של המתנדבים והמתנדבות מהוועד, ומתנדבים יחידים. תודה לכולם, ללא המעורבות האישית הזו לא היינו יכולים להיות כה פעילים.

אירוע חגיגי זה הוא הראשון מבין סדרת אירועים לציון יובל שנים לקהילת מורשת אברהם.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות להזמין אתכם להצטרף אלינו בהמשך החגיגות.

ממליץ לכולם לפתוח יומנים 😊

באלול הקרוב אנו נצא לשבתון קהילתי, בסימן חמישים שנים לקהילה. בשבת פרשת כי תבוא 20-21.9 באכסניית הנוער בעין גדי. זו היא הזדמנות נפלאה לפגוש את הקהילה ולבלות שבת ביחד עם תפילות, ארוחות, סדנאות והרבה אווירה טובה. אני מזמין כל אחד ואחת כאן להירשם ולהצטרף אלינו. אנו מודים לתנועה המסורתית שתמיכתם מסייעת לנו לעריכת השבתון. 

בנוסף לכך, אנו מברכים את הרב בנג'י סגל עם צאתו לאור של פירושו למגילת איכה, ועם זאת חתימת סדרת פירושיו לחמשת המגילות. ביאור זה מאיר פנים חדשות ועומד על אופיה הייחודי של כל אחת מהמגילות. אנו מברכים אותך הרב בנג'י עם השלמת פרויקט זה ומאחלים שתמשיך ותלך מחיל אל חיל. אירוע השקה יערך בבית הכנסת בתחילת חודש יולי.

פרויקט 'דור לדור: חממה ליהדות צעירה בקהילת מורשת אברהם' הוקדש לזכר סבי הרב ארנולד גודמן. בפרויקט זה אנו פונים לקהל הצעיר עם תכנים והפעלות חינוכיות בקהילה. הצגות, סיפורים, סדנאות אמנות ומוזיקה כל זאת ועוד מוצעים למשפחות הקהילה והשכונה, והקהל המורכב מדתיים, חילוניים, מסורתיים וחרדים, כולם מצטרפים לפעילות. במסגרת פרויקט זה אף חידשנו את בית המדרש ועיצבנו אותו כך שישלב במרחב אחד ספרייה, חדר ישיבות ומתחם ילדים. אנו עובדים כעת על עריכת סידור ילדים קהילתי, שיעזור לנו לחזק את תפילת הילדים ויזמין אותם להכיר את התפילות ואת פרשות השבוע. אירוע ההשקה של סידור הילדים יחתום חגיגות היובל לקהילה.

חמישים שנים קהילת מורשת אברהם מצמיחה שורשים איתנים לכל עבר. כאברהם אבינו שנטע אשל בבאר שבע, ובנה מרכז אליו מגיע כל עייף להחיות נפשו. כך אנו נענים למורשתו ובונים את קהילתו כך שתתן מענה לצרכי החברים והחברות, לצרכי הציבור המקומי, שנדע להרים קול אמוני של ריפוי וחיבור בירושלים, בישראל ובעולם היהודי.

את האומץ שהיה למייסדים ולמייסדות – בצל מלחמת יום הכיפורים להמשיך להקים קהילה חדשה, קהילה חיה. את האומץ הזה אני מאחל שיהיה לנו בשנת חמישים זו, להמשיך לצמוח ולהבנות אף בעת האסון, כאשר ליבנו שרוי באבל כבד. הלוואי שנדע לחזק ולתמוך אחד בשני בזמנים קשים אלה – וכשם שנאחז ידיים בימי האימה כך נאחז ידיים בימי חג ושמחת לב במהרה בימינו.

About

Jeremy

Use a dynamic headline element to output the post author description. You can also use a dynamic image element to output the author's avatar on the right.

Item added to cart.
0 items - 0.00